Media Referensi

Sumber Referensi Terpercaya

How to Make Your Skin Healthy

The primary step to keeping your skin healthy is preventing damage. Pollutants, air, sun as well as by just natural aging can certainly mortify the form of your skin. Frequent grumbles incorporate dry along with itchy skin, sagging, wrinkles, color alterations, together with age spots. Luckily, there are various methods that you can readily apply in order to maintain a healthy skin, feeling and looking at its most excellent appearance.

Keeping yourself fit, having enough rest, as well as getting healthy diet can set the basis for fine-looking and vigorous complexion. Moreover, a proper diet is not only the excellent way in attaining good health in general but it as well assists you to guarantee that your skin will get all of the vitamins and minerals, along with the nutrients that it requires to preserve and fix itself.

Another way to keep your skin healthy is to apply the right skin care products to your skin. The best anti aging skincare products that can aid you to hydrate the skin are now available at your favorite skin care product store online. Having a clean skin by using the best skin cleanser is also a great way of preventing skin damages.

One of the most essential ways to protect your skin is to keep it away from the harmful rays of the sun. Ultraviolet radiation harms the skin as well as it can result to wrinkles, premature aging, age spots or even cancer as well. An individual should really get further preventative measures in order to be certain that his or her skin is not totally exposed under the harmful rays of the sun. Do not fail to remember that one should apply a natural sunscreen, or a moisturizer that includes sunscreen (with minimum of SPF 15) every day. Although, it does not mean that you should not go out at all during the day, as if you are like a nocturnal creature. Your skin also needs some sunlight every day. A 10 to 15 exposures at sunrise or sunset will be alright.

In addition to that, a variety of fine skin care products such as an all natural moisturizer is one of the essential components for a vigorous complexity. Keep on moisturizing all through the day to keep your sensitive skin vigorous. Your hands as well as your face is especially vulnerable to everyday dent, and might require it to be moisturized further.

45 Comments

Add a Comment
  1. I rarely apply skin care products for my skin only make health soap bicause that’s cheaper so affordable

    1. lalu saya harus bilang wow gitu?

      1. bilang wow boleh bilng tidak juga boleh, mas Dwi gak gigit kok 😀

      2. Biar ikutan pinter nulis english kayak mas muklish…

        1. saya manggut manggut aja deh sambil ngupi 🙂

        2. silahkan mas

  2. kira2 jam berapa sinar matahari itu nggak bagus buat kesehatan kulit ya mas?

    1. Biarkan yang dibawah saya yang jawab kalo gitu

      1. masa kudu saya lagi yang jawab 🙂

        1. Emang begitu mas Mukhlis…admin harus jawab..hehe

    2. donaldSepang

      Kalau setahu saya mas diatas jam 10 mas yanto..

      1. betul betul betul 🙂

  3. wah sekarang main artikel bahasa inggris lagi nih mas

    1. saya jadi bingung mau komen apa

      1. pura-pura ngerti aja mas, yes yes gituh 😀

        1. hahaha, mari ngupi aja dulu biar maknyus 🙂

          1. saya kalo bisa bahasa inggris kaya mas mukhlis mau deh ih bikin artikel inggris 🙂

  4. saya begitu terharu membaca artikel ini mas, saking terharunya hampir saya meneteskan air mata saking kagak ngartinya opo maksud dari tulisan ini, sepertinya saya harus minta bantuan si mbah kakung nih 😀

    1. terus saya mintak bantuan pak lurah aja ya ?

  5. mungkin salah satu cara untuk mejaga kulit kita sehat dengan melakukan perawatan menggunakan produk yang sesuai dengan kondisi kulit kita yah mas

    1. kk tau, ngintips ya, nah ketauan suka ngintips tetangga tuh kan ?

  6. selain itu harus juga melindungi kulit agar tidak terkena paparan sinar matahari secara langsung yah karena dapat menyebabkan terkena radiasi ultraviolet yang dapat menyebabkan kerusakan pada kulit

    1. nah itu dia poin utamanya mas, hebat anda mendapat hadiah kalo gituh deh 🙂

      1. saya ga percaya mas marnes ngerti isi artikelnya 😀

  7. Saya ikutan manggut-manggut aja dah, habis binggung mau koment apa huhuuy….

    1. ayo manggut manggut bareng…

      1. Tp manggut-manggutnya jangan kebanyakan mas…tar lehernya keseleo…haha

        1. hahaha, saya geleng geleng skrg deh 🙂

    2. Ini mah manggut-manggut massal.. 😀

  8. How to Make Your Skin Healthy yees

    1. salah minum obat ya ?

  9. Agar kulit menjadi sehat harus menerapkan pola hidup sehat dan juga harus rajin merawat dari dalam maupun luar…kalau masalah untuk kecantikan kulit, bisa hubungi mas hendri nich..hehe

    1. nah itu dia ya juga mas, pande mas sony ya. hahaha

  10. makasih triknya ya gan, thanks for the tips

  11. donaldSepang

    Kalau ada yang kurang ngerti, pakai translate aja mas ya.Tapi saya ikut manggut-manggut juga deh wkwkwk..
    Salam kenal mas

    1. betul betul betul, hehehe 😀

  12. Hadu Mas, koq jadi English begini… hehe 😀

    1. hahaha, kenapa mas, jadi manggut manggut yac 🙂

    2. KALAU BHS INGGRIS SEMUA ORG BISA MENGAKSESNYA SELURUH DUNIA GAN

    1. Yes apa nnich mas? Yes ngerti atau gimana? haha

  13. Indonesian please

  14. Wow nice sharing bro, good article

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

Copyright © 2015 - 2016 Media Referensi All Right Reserved Frontier Theme
error: Content is protected !!